Hoe je meer klanten krijgt en verkopen leuk wordt

Vandaag ga ik iets super waardevols met je delen.
Iets waar je – als je dit gaat toepassen – direct klanten mee kunt krijgen.
En waarmee mijn klanten super goede resultaten behalen.
Een manier van verkopen die niet alleen heel effectief is en die er bij mij voor heeft gezorgd dat ik van € 30.000 per jaar naar lanceringen van meer dan € 30.000 per maand ben gegaan.
Maar een methode die ook heel ontspannen is.
Een manier die verkopen leuk maakt.
Echt!

En vandaag deel ik mijn methode.
Zomaar, helemaal gratis.
Omdat ik weet hoeveel ondernemers lopen te worstelen met die verkoop!

Goed, misschien heb je al eens eerder een training van mij gezien waarin ik je vertel dat het heel belangrijk is dat je een aanbod moet hebben waar je echt impact mee maakt op het leven van je klant. Een product of dienst die zo waardevol is dat klanten er graag hoge prijzen voor betalen. En ZEKER als je zo’n aanbod hebt, of iets wilt verkopen dat hoger geprijsd is, dan zal je echt heel goed moeten zijn in marketing en sales.

Je wilt natuurlijk dat mensen van jou kopen

Want je kunt nog zo goed zijn in je vak, maar je wilt natuurlijk óók dat mensen van jou gaan kopen. En dat gaat wel een stuk makkelijker als je de juiste niche hebt gekozen, maar je moet er nog steeds wel wat voor doen. In deze blog leer ik welke 4 pijlers er voor zorgen dat je dit zo effectief, zo moeiteloos en zo ontspannen mogelijk kunt doen. Hoe je kunt verkopen op een fijne manier, een manier die bij jou past. Nou, om een duurder product te verkopen, is het heel belangrijk dat mensen jou vertrouwen. Daar begin je al mee voordat je gaat verkopen, tijdens je marketing.

PIJLER 1 – SALES BEGINT BIJ KRACHTIGE MARKETING

De eerste pijler van de methode Moeiteloos Meer Klanten is dan ook marketing. En niet zomaar marketing, nee ik noem dat Krachtige Marketing. Marketing die leuk is en die werkt.

KLT-FACTOR

Je gaat in je marketing werken aan je KLT-factor. KLT staat voor Know – Like – Trust. Dus al jouw uitingen zijn er op gericht om ervoor te zorgen dat mensen jou leren kennen, jou leuk gaan vinden én jou gaan vertrouwen. Dit is de essentie van Magische Marketing. Nou, hoe zorg je daar dan voor, dat mensen jou uiteindelijk gaan vertrouwen?

WAARDE LEVEREN

Dat doe je door heel veel waarde te leveren. Dus je marketing is er niet op gericht om te verkopen, wat ik bij heel veel ondernemers zie. Van die nieuwsbrieven waar niks waardevols in staat, alleen maar aanbiedingen van workshops en trainingen bijvoorbeeld.  Je gaat bij Magische Marketing uit van het feit dat jij mensen wilt helpen. Dat is sowieso bij alles wat je doet je insteek; je gaat niet voor jouw eigen gewin.

MENSEN HELPEN

Maar je wilt mensen helpen! Je hebt echt iets te bieden aan mensen. Daarvan ben je overtuigd. En als mensen jou dan kennen, DAN kun je ze  misschien verder helpen. DAN ga je dus jouw high end dienst aanbieden. En dat doe je dus vanuit die ‘ik wil jou helpen’-stand, niet vanuit de ‘ik ga jou nu iets verkopen’-stand. Je weet wat jij te bieden hebt. Je weet dat je daar mensen mee verder kunt helpen.

JE DOET DE WERELD TEKORT DOOR NIET MAXIMAAL TE VERKOPEN!

Wat mij heel erg heeft geholpen is dat mijn coach jaren geleden eens tegen mij zei: Als jij iets te bieden hebt…. Wie ben jij dan om het niet aan te bieden?
En in die zin… doe je de wereld dus tekort als jij niet maximaal verkoopt.

PIJLER 2 – SALES MINDSET VOOR SUCCES

En mooi inzicht, maar in mijn methode is dit is ook meteen een essentieel onderdeel van ontspannen verkopen. Ontspannen verkopen begint namelijk met de juiste mindset ten opzichte van verkopen.

VERKOPEN PUSHERIG?

Dus: zie jij verkopen als iemand iets door z’n stort duwen. Als pusherig? En zeg dan eens eerlijk: als jij zo denkt over verkopen en verkopers, voelt het dan fijn om te gaan verkopen, is dat een helpende mindset? Krijg je dan zin om die telefoon te pakken of een aanbod te doen? Helpt dat jou om beter en makkelijker, om moeiteloos en ontspannen te verkopen? Nee. Maar als je verkopen gaat zien als helpen, dan wordt het al heel anders.

En dat is hoe ik verkopen zie. Ik geloof er namelijk in dat ik een geweldige dienst heb waarmee ik mensen ECHT verder help. En waar mensen op zitten te wachten. Dus… wie ben ik dan om het niet aan te bieden, om het niet volop te gaan verkopen, als ik echt geloof dat ik daar mensen mee kan helpen?

LAAT JIJ JOUW KLANT VERDRINKEN?

Ik vergelijk het ook wel eens met het voorbeeld van een reddingsboei. Stel je ziet dat jouw klant verdrinkt. Je ziet hem worstelen om boven water te blijven, om in leven te blijven. Maar je gooit die reddingsboei niet, oftewel je gaat je aanbod niet doen, je gaat niet verkopen omdat het anders wel eens pusherig over kan komen. Kortom:  Je gooit die reddingsboei niet, terwijl je klant verdrinkt!

JE KUNT HET NIET MAKEN DE REDDINGSBOEI NIET TE GOOIEN!

Dat kun je toch niet maken gewoon? En of je klant die boei dan pakt, is aan hem. Maar jij hebt ’t wel aangeboden om te helpen, je hebt wel die boei gegooid!

Voel je het verschil? Kun je je voorstellen dat zo’n houding ten opzichte van verkopen jou enorm kan helpen om moeitelozer te verkopen? Dit is de reden waarom ik de ondernemers in mijn programma’s altijd exact leer wat voor mindset voor succes er nodig is om je bedrijf écht naar dat volgende niveau te tillen.

JOUW MINDSET = JE ACTIES = JE RESULTAAT 

Want wie jij bent en wat jij gelooft over iets, bepaalt jouw acties en daarmee jouw resultaat. Dus als jij gelooft dat verkopen pusherig is, krijg je een heel ander resultaat dan wanneer jij verkopen ziet als helpen, als een reddingsboei die je uitgooit.

PIJLER 3 – SALES IS BRUGGEN BOUWEN

Goed, om moeiteloos meer klanten te krijgen heb je dus die ‘Magische Marketing’ nodig en de juiste ‘Mindset voor Succes’. Dat gaat er voor zorgen dat je veel makkelijker zult kunnen verkopen én veel meer ontspannen en met plezier. In mijn methode werk ik dan ook aan deze twee pijlers. En de derde pijler is dit: Als je goed leert bruggen bouwen, zul je moeiteloos verkopen. Wat je namelijk gaat helpen om niet alleen ontspannen maar ook om heel makkelijk, veel en vaak te verkopen is dit:

EEN BRUG TUSSEN PIJN EN VERLANGEN

Je slaat tijdens het verkoopproces een brug tussen de pijn en het verlangen van de klant. Dus je gaat kijken wat de pijn is van jouw klant, en wat het verlangen is. Echt essentieel als je moeiteloos wilt verkopen dat je hier enorm veel inzicht in hebt, die pijn en dat verlangen. En jouw dienst, jouw aanbod is dan precies wat nodig is om de brug te slaan van die pijn naar dat verlangen. Dus sales is eigenlijk niks anders dan het bouwen van die brug, tussen de worsteling van jouw klant, naar datgene waar jouw klant behoefte aan heeft.

JE VERKOOPT HET RESULTAAT

Je hoeft je dienst niet te verkopen. Je verkoopt het oplossen van de pijn en het inwilligen van het verlangen. Een personal trainer verkoopt niet zijn training en wat je precies doet, maar een fit en gezond lichaam! Kortom, je focust altijd op resultaat bij verkoop.

EEN GEWELDIG AANBOD

Je begrijp wel dat het om moeiteloos meer klanten te krijgen dus ook super belangrijk is dat je een geweldig aanbod hebt, een dienst die echt impact maakt! Iets waar je jouw klant echt geweldig mee helpt. Want als je dat hebt, zijn klanten ook écht wel bereid om ervoor te betalen!

En ik kan je verklappen, dat als je dit bruggen bouwen echt systematisch gaat toepassen, samen met de magische marketing en de mindset voor succes, dan krijg jij ook gegarandeerd moeiteloos meer klanten!

PIJLER 4 – SUPER SALES SYSTEEM

Goed, de vierde en laatste pijler op het gebied van Moeiteloos Meer Klanten is een geweldig en goedwerkend sales systeem. Dus dat je niet meer hapsnap af en toe eens wat doet op het gebied van verkoop, maar dat je PRECIES weet wat je moet doen en het structureel in gaat bouwen in je business.

EEN DUIDELIJK DOEL

Bij een Super Sales Systeem stel je een duidelijk doel, maak je echt een hele heldere planning: wat ga je precies doen, wanneer ga je het doen, met wie ga je het doen. Als je met zo’n Super Sales Systeem aan de slag gaat, heb je dus veel meer grip op je inkomen, je weet precies wat je moet doen om een bepaalde omzet te halen en dat geeft heel veel rust en ontspanning. Je weet dan ook wat je allemaal niet meer hoeft te doen.

Goed, nu weet je precies wat er voor nodig is om heel goed te worden in verkopen.

Zin om samen een dag lang aan de slag te gaan?

Zodat je het niet alleen wéét , maar het ook allemaal gaat doen.
Een dag waarin:
– je een script krijgt met welke vragen je moet stellen om een ‘ja’ te krijgen
– je dit script gaat aanpassen aan jouw klanten en jouw dienst
– je leert omgaan met bezwaren van jouw klanten als ’te duur’, ‘het is niet het goede moment’ of ‘ik probeer het eerst even zelf’
– je hier uitgebreid mee gaat oefenen en al je vragen kunt stellen
– we jouw persoonlijke salesplan voor de komende 12 maanden maken.

MELD JE NU AAN

Je kunt je nu aanmelden. 

AANMELDEN SALES SEMINAR

Of meer lezen.

Maar volgens mij weet je al lang of dit iets voor je is 🙂

Ik zie je graag tijdens het Sales Seminar op 12 November

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *