Heel vaak hoor ik coaches en trainers die worstelen met de klanten die ze aantrekken. Ze willen het liefst werken met hun ideale klant.


Klanten die ambitieus en enthousiast zijn en die er echt voor gaan.
Klanten die hun verantwoordelijkheid nemen.
Klanten die snappen dat je tijd, geld en moeite moet investeren om iets te bereiken.

En dat snap ik! 

Dit soort klanten zijn prettig om mee samen te werken.
En wat ook heel fijn is, dit soort ideale klanten bereiken betere resultaten.
Het geeft echt zo veel voldoening om met dit soort klanten te werken!

Klinkt heerlijk toch :-)?
Maar hoe kom je nou aan dit soort klanten?
Het gaat er om dat jij precies weet waar deze klanten mee worstelen.
En wat hun verlangens zijn.

Maar weet je wat ook heel belangrijk is?
Misschien wel het allerbelangrijkst.
Dat je zelf óók een ideale klant bent!

Als je niet zelf een ideale klant bent, trek je ze ook niet aan!

Dat besef kreeg ik tijdens een training bij mijn eigen businesscoach.
En het heeft bij mij echt voor een ommekeer gezorgd.

Maar hoe doe je dat dan; een ideale klant zijn?
En kun je dat leren?
Bij mij had het er echt mee te maken dat ik voor mezelf op een rijtje kreeg hoe ik zou willen dat mijn ideale klant zich zou gedragen.
En… deed ik dat eigenlijk allemaal wel??

Ik maakte en lijst waaraan mijn ideale klant zou moeten voldoen.
En ik vroeg me daarna af: is het ook iets wat ik aan andere ondernemers kan leren, hoe je die ideale klanten dan aantrekt?
Want dat het niet alleen met marketing en sales te maken had, begreep ik inmiddels wel.

Waar gaat het dan wel om?
Wat maakt jou een ideale klant die op haar beurt weer ideale klanten aantrekt?

Vragen die je jezelf kunt stellen zijn deze:
Pak jij je eigen verantwoordelijkheid?
Weet je hoe je moet focussen?
En heb je genoeg moed en zelfvertrouwen?
Ben je bereid om ook echt in jezelf te investeren?

En het allerbelangrijkste: Vind jij het jezelf waard om in jezelf te investeren?
Geloof je in jezelf en geloof je ook dat jij een investering terug kunt verdienen?

Dat is namelijk wat klanten belangrijk vinden. 
Ze kunnen op jou vertrouwen, omdat je op jezelf vertrouwt.
Omdat je in jezelf geloofd.

Toen ik voor het eerst in het jaarprogramma stapte bij mijn business coach, betaalde ik daar €10.000 voor.
Exclusief BTW.
En ja…. Dat deed eerlijk gezegd best een beetje pijn.
Maar doordat ik WEET wat het mij gebracht heeft, doordat ik het mezelf waard vond en heb gemerkt wat voor resultaten ik door een programma als dit boek, kan ik het ook beter overbrengen op mijn eigen klanten.

En mijn klanten doen inmiddels op hun beurt weer hetzelfde.
Volgende week zal ik daar wat meer over delen.
Ze hebben het besluit genomen dat zij die investering waard zijn.
Ze ervaren hoe hierdoor hun klanten ook weer makkelijker in hun investeren.
Hoe ze nu veel makkelijker die ideale klanten aantrekken die ze zo graag wilden.

Wil jij dit ook? Dan is het Succesprogramma Ontspannen Ondernemen iets voor jou. 

In dit programma leer je hoe je jouw ideale klanten aantrekt
Hoe je goede prijzen kunt vragen en hiermee je omzet laat stijgen.
En hoe je ondertussen meer vrije tijd krijgt, weer rust en ruimte kunt ervaren.
Hoe je goed voor jezelf zorgt, en daarmee ook goed zorgt voor je bedrijf.

Geef je op voor een kennismakingsgesprek om te kijken of het iets voor je is.

Ik wens je een heerlijke dag!

Warme groet,

Lisette Tol
Businesscoach

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *