Meer klanten door te kiezen
Het grote probleem van veel ondernemers is niet dat ze niet goed zijn in hun vak, maar dat ze niet weten hoe ze hun kennis om kunnen zetten in klanten, in omzet.
Vandaag zal ik je uitleggen wat je kunt doen om wél klanten te krijgen met datgene waar jij goed in bent.
Ik zal dat doen aan de hand van een voorbeeld van een klant van mij, Bart.
Bart is coach en toen hij bij mij kwam, was hij coach voor ondernemers, voor familiebedrijven en voor particulieren.
Eigenlijk was hij er – een beetje oneerbiedig gezegd – voor iedereen.
Kies de juiste doelgroep
En dat is precies waar het bij veel ondernemers al mis gaat.
Want door er te zijn voor iedereen, ben je er eigenlijk voor niemand!
Het is namelijk helemaal niet duidelijk waar je nou expert in bent.
En waar mensen nou precies voor bij jou moeten zijn.
En als je drie doelgroepen hebt; voor wie schrijf je dan je nieuwsbrieven, je e-book, je site en al je andere marketing uitingen?
Je kunt je namelijk voorstellen dat een ondernemer bijvoorbeeld totaal andere problemen heeft dan iemand in loondienst.
En dat de problemen van een familiebedrijf van nog weer een heel andere orde zijn.
Dus alleen al daarom is het hebben van een hele heldere doelgroep een eerste vereiste als je meer klanten wilt.
Zodat je precies kunt schrijven voor jouw doelgroep.
En dat klinkt voor veel ondernemers spannend; want loop je dan geen klanten mis?!
Bart dacht dat ook, maar dit is wat er gebeurde toe hij een duidelijke niche koos.
Hoe je zorgt je dat je meer klanten krijgt
De doelgroep die Bart het meest aansprak, waren de familiebedrijven.
Bart kwam namelijk zelf uit een familiebedrijf en had dus heel veel kennis en ervaring op dit gebied.
Hij besloot tijdens het Succesprogramma dus om zich volledig op deze doelgroep te gaan richten.
En door hier stap voor stap mee aan de slag te gaan en zich hier op te focussen, ontstonden er hele mooie dingen.
Bart werd namelijk steeds beter door familiebedrijven gevonden, hij kon echt zijn kennis en ervaring delen en van enorme waarde zijn voor deze doelgroep.
Geweldig voor zijn klanten, die daarom ook graag bereid waren om goed voor zijn diensten te betalen.
En geweldig voor Bart, die deed waar hij goed in was, waar hij echt voldoening uit haalde.
En het mooie is dat hij dus niet alleen blije klanten heeft, vol zelfvertrouwen is, maar dat hij ook als expert wordt gezien.
Een reden waardoor Bart ineens wordt gevraagd voor interviews, bijvoorbeeld laatst een heel groot artikel in het Haarlems Dagblad.
Tof toch?
Je expertstatus omzetten in meer klanten
Dus, mocht je er van balen dat je te weinig klanten hebt, kijk als eerste eens of je wel echt een duidelijke doelgroep hebt.
Of ben jij er voor iedereen?
En …. Daarom dus voor niemand?
Kiezen zorgt niet alleen voor meer klanten, maar ook voor rust.
Je hoeft namelijk niet meer al die verschillende doelgroepen te benaderen.
Heel belangrijk dus, wil je ontspannen ondernemen.
Wil jij ook moeiteloos meer klanten?
Na deze stap is het natuurlijk ook belangrijk dat je weet hoe je die expertstatus omzet in klanten.
Wil jij weten hoe je er nou voor zorgt dat jouw doelgroep ook echt je klant gaat worden?
Kortom wil jij weten hoe je jouw diensten heel goed kunt verkopen?
En hoe je dat op een ontspannen én effectieve manier doet?
Meld je dan nu aan voor het Sales Seminar, waar je alles leert over wat er voor nodig is om moeiteloos meer klanten te krijgen.
Warme groet,
Lisette
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!