Vorige keer vertelde ik hoe je marketing vele malen leuker en meer ontspannen wordt als je het doet vanuit je hart. Vanuit wat jij te bieden hebt. En wat zo mooi was, ik kreeg heel veel reacties. Waaronder een berichtje van Ester. Ester schreef het volgende:

Deze nieuwsbrief was echt een schot in de roos voor mij.
Ik worstelde precies met hetzelfde, nieuwsbrieven versturen met oproep te reageren, bijna geen reacties.
Het voelde als 1-richtingverkeer.

Dus vandaag als experiment een leuke tip verstuurd, een uitnodiging voor een conferentie a.s. donderdag.
Deze is niet door mij georganiseerd, maar ik ben dagvoorzitter.
Deelname is gratis, dus gewoon een leuke tip en geen verkoop.

Wat denk je: binnen no-time 5 reacties binnen op mijn mail: dank je voor de tip, wat leuk. Ik kan wel of ik kan niet.

Het maakt me blij. Dank je voor deze gouden tip, die nieuwsbrieven versturen weer leuk maakt.

Het mooie is dus dat je, net als Ester, direct merkt dat mensen dit soort waardevolle mails en berichten ook veel meer waarderen dan verkoop-mails.

En uiteindelijk gaat dat ook meer opleveren.
En ga je de stap maken naar ontspannen sales.
Waarover later meer ?!

Maar op wat voor manieren deel je die (gratis) waardevolle content dan?

Ik geef je hier een heel eenvoudig systeem, met de drie belangrijkste stappen om je content te delen.
Zodat je marketing leuk, overzichtelijk en ontspannen wordt!

Gratis weggever.
Dit is de eerste stap als je aan de slag gaat met het doen van marketing. Een gratis weggever is iets waarin je jouw kennis deelt. Wees niet te bang om veel te geven. Mensen moeten jou leren kennen, leuk vinden en vertrouwen. Hoe meer waarde hoe beter. Maar zonder dat je alles weggeeft natuurlijk. Een gratis weggever kan bijvoorbeeld een e-book zijn, een mini-videoserie, een artikel, een mp3 met een oefening of een online training (webinar). Als het maar iets is wat staat voor wat jij aan biedt. En… waar je niet steeds weer tijd in hoeft te steken, maar wat je 1 keer maakt en aan meerdere mensen kunt weggeven. En het belangrijkste is dat je ervoor zorgt dat je mensen op je lijst komen, als ze jouw gratis weggever krijgen. Dit doe je door een opt-in formulier te koppelen aan je weggever. Dit kun je zelf doen, of het aan je webbouwer vragen.

Nieuwsbrief
Door de gratis weggever heb je een mailinglijst opgebouwd. Zorg nu dat je de mensen op jouw mailinglijst regelmatig voorziet van waardevolle informatie. Dit kan een geschreven nieuwsbrief zijn, zoals de nieuwsbrief van De Ontspannen Ondernemer. Maar niet iedereen vindt schrijven leuk. Je kunt dan ook een video sturen. Of een combi van allebei. Door video te gebruiken leren mensen jou namelijk nog beter kennen (denk aan de K.L.T. factor van vorige week). Hoe vaak schrijf je nou een nieuwsbrief, of stuur je een video? Dat kan 1 keer per week, maar minimaal 1 keer per maand. Je wilt immers wel ‘on top of mind’ blijven bij mensen.

Online artikelen
Plaats je nieuwsbrieven (of vlogs, een nieuwsbrief met een video) daarna ook online. Bijvoorbeeld als een blog op je website, maar ook op social media. Je kunt dan bijvoorbeeld een stukje tekst uit je blog halen en een link naar de blog op je site zetten. Zo wordt je bereik steeds groter en krijg je steeds meer mensen op je lijst. Dit is de derde stap, maar als je nog geen lijst hebt, kun je hier ook mee beginnen. Op deze manier werk je aan je zichtbaarheid en je expert status.

Ik wens je heel veel succes en plezier met deze ‘Ontspannen Marketing Methode’!

Warme groet,
Lisette

 

PS Heb je deel 1 gemist, over marketing vanuit je hart en de K.L.T. factor?
Je kunt het hier terug lezen!

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *