Het liefst ging ik zitten wachten

Vorige week gaf ik een lezing aan een super enthousiaste en ambitieuze groep ondernemende vrouwen uit het Gooi.
Over een onderwerp dat behoorlijk wat gespreksstof deed opwaaien.
En de gemoederen deze avond soms behoorlijk deed oplopen, ja dat ook 😉.

Het ging namelijk over sales.
En oh wat hebben veel ondernemers daar toch een hekel aan!
Herkenbaar hoor, ik heb dat ook jarenlang gehad.
Heel eerlijk: het liefst ging ik zitten wachten tot mensen naar mij toe kwamen.
Het probleem is alleen; dat is wensen en hopen.
En wensen en hopen is geen sales strategie waarmee je grip hebt op je business.

Dus vorige week hadden we het over hoe je moeiteloos meer klanten krijgt.
Eén van mijn favoriete onderwerpen.
JUIST omdat er vaak zoveel weerstand is.
Daar doorheen breken levert je al ondernemer zó veel op…
Het bijzondere is dat de ambitieuze onderneemsters in de zaal op een uitzondering na amper sales deden.
Ze kregen vaak klanten via via. 
Niks mis mee natuurlijk, fijn juist.
Maar een paar dillema’s waar ze wél tegenaan liepen:

  • Het waren niet altijd de leukste klanten
  • En ook niet altijd de leukste klussen
  • Er was soms (te) weinig continuïteit qua klanten (‘het is hollen of stilstaan’)
  • Soms waren er maar 1 of 2 grote opdrachtgevers, een veel te groot risico voor je business, want wat als die ene grote klant wegvalt…
  • Het hap snap werken ipv met een duidelijk strategie leverde weinig voldoening op
  • Nee zeggen tegen klussen die je eigenlijk niet wilt is lastig, je weet nooit of en wanneer er weer een klant is
  • Vaak leidt het bedrijf de ondernemer, ipv dat je zelf als ondernemer echt in de lead bent en bepaalt hoe je wilt werken, waar je naar toe wilt en wat daar voor nodig is. Dat geeft een gevoel van gejaagdheid en soms zelf onmacht.

Allemaal hadden ze dus behoefte om weer ZELF aan zet te zijn en te bepalen hoe het gaat in je bedrijf.
ZELF te kunnen sturen op het verhogen van die omzet, ipv afwachten wat er op je pad komt.
En ook ZELF te bepalen wat je wilt verkopen (en wat je daarvoor wilt vragen) in plaats van dat de klant bepaalt.

Het mooie is, dat ze -ondanks dat ieder een totaal ander bedrijf heeft – allemaal de deur uit liepen met ideeën en inzichten hoe ze dit voor hun bedrijf kunnen doen.
Nee ze zijn er daarmee nog niet.
Maar ze kunnen aan de slag.

Wil jij ook aan de slag om meer kwalitatieve leads (lees; de leukste klanten) naar je toe te trekken?
Er voor te zorgen dat je een continue stroom van dit soort leads naar je toe trekt?
En wil je weten hoe je het voor elkaar krijgt dat mensen GRAAG hoge bedragen voor je dienst willen betalen ?
En hoe jij dit ook met gemak durft te vragen omdat je WEET dat het dat waard is, geen gebakken lucht maar échte waarde? En hoe je hiervoor je prijs kunt bepalen?

Kortom; wil jij rocken met je sales?
Waardoor verkopen niet alleen heel ontspannen is, maar ook heel veel klanten op levert?

Meld je dan nu aan voor de GRATIS online sales training twv €150.

Ja je leest het goed!
Ik kreeg vorige week zoveel mails en berichtjes van mensen die de training gemist hadden,
dat ik heb besloten om deze training nog 1 allerlaatste keer te geven.
Namelijk 1 oktober om 10.00.
Géén replay, gewoon live aanwezig zijn.
De training duurt minder dan een uur, kort maar krachtig.
En je kunt mij na afloop AL je sales vragen stellen.
 
Je geeft jezelf en je business echt een cadeau door aanwezig te zijn, geloof me.
Tot dinsdag!

>> Ik meld me aan <<

Warme groet,

Lisette

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *