3 redenen waarom je met hoge prijzen jouw klanten beter helpt
Veel mensen die coach, trainer of dienstverlener zijn, doen dit werk niet alleen omdat ze veel geld willen verdienen, maar omdat ze net als ik mensen willen helpen. Vaak is er dan veel weerstand om hoge prijzen te vragen.Weet je nog, die dame die mij boos mailde omdat ze mijn prijs voor een coachgesprek belachelijk vond?
Ze zit nu in mijn Succesprogramma :-)! Ik legde haar namelijk uit dat geld niet alleen lekker is voor jouw portemonnee, maar ook écht bijdraagt aan het succes van jouw klanten. En dat wilde zij ook graag leren.
Durf jij ook je prijzen niet te verhogen?
Lees hier 3 redenen waarom hoge prijzen bijdragen aan het succes van jouw klanten.
1. Doordat je hoge prijzen vraagt, heb je meer commitment van je klant.
En als jouw klant een flinke investering heeft gedaan, die een beetje pijn doet, zal hij ook harder gaan werken om zijn doelen te behalen. Je krijgt mee commitment van deze klant. Uit eigen ervaring weet ik, dat toen ik €11.000 uitgaf aan een training, ik nog nooit zo hard gewerkt heb om het terug te verdienen. Binnen 3 maanden had ik stappen gezet, die ik in de jaren ervoor nooit had gedurfd.
En binnen 6 maanden had ik het bedrag terug verdiend, iets wat ik nooit voor mogelijk had gehouden. Ik durfde ook meer, doordat ik het mezelf waard vond om dit geld aan mijzelf uit te geven. Het gaf me zelfvertrouwen. Onder andere het zelfvertrouwen om uit mijn ‘uurtje-factuurtje’ business te stappen. Om programma’s te maken van minimaal 4 maanden. En… het zelfvertrouwen om hogere prijzen te vragen.
2. Doordat je hoge prijzen vraagt, maak jij een aanbod wat die prijs waard is.
Misschien herken je het volgende. Als je normaal uurtje-factuurtje werkt, bijvoorbeeld als coach of dienstverlener, zijn er soms mensen die na 3 sessies stoppen omdat ze denken ‘klaar’ te zijn. Terwijl jij weet dat je nog maar aan het begin bent van waar je ze naar toe zou kunnen brengen. Als je hoge prijzen vraagt, zorg je dat je alles wat je weet en wat bijdraagt aan het succes van jouw klant, in een programma stopt, waardoor je veel meer kennis kunt delen. Ook blijven mensen langer bij je, waardoor je hun vaardigheden veel beter kunt trainen. En jouw klanten dus een groter transformatie doormaken. En betere resultaten halen.
3. Doordat je hoge prijzen vraagt, selecteer je klanten die heel gemotiveerd zijn en keuzes durven maken. En dus meer succes hebben.
Ik heb in mijn beginjaren als yogadocent en trainer/coach heel veel goedkope trainingen en workshops gegeven. En dat was heerlijk, want iedereen kon het betalen en iedereen kon mee doen. Maar heel vaak zaten daar dan ook mensen tussen, die eigenlijk helemaal geen zin hadden om te veranderen. Die een quick fix zochten. Een goedkoop middeltje voor hun pijn. Dit soort mensen betalen niet voor een duur programma; die blijven zoeken naar makkelijke oplossingen. Terwijl die er niet zijn. Wil je iets veranderen, dan moet je daar zelf je best voor doen. Hoe dan ook. Deze klanten die dat snappen, dat er een investering nodig is, die trek je aan door hoge prijzen te vragen. En je snapt wel dat de resultaten van deze klanten heel anders zijn dan klanten die een goedkope quick fix zoeken :-).
Dat was voor mij zo’n enorm waardevol inzicht. Door hoge prijzen te vragen help ik mijn klanten beter.
En dat is waarom ik doe wat ik doe.
Om mensen te helpen.
Dat is waarom ik mijn goedbetaalde televisiebaan in 2009 heb gezegd.
Waarom ik een aanbod om voor meer dan een ton per jaar te gaan werken bij een televisieproductiebedrijf heb afgeslagen.
Ik wilde iets doen wat er toe doet.
En jeetje wat ben ik blij met die keus!
En dat ik ook nog steeds een fijn leven kan leiden doordat ik goed verdien, ja, dat is zeker een hele fijne bijkomstigheid :-)!
Wil jij weten wat er nog meer nodig is om moeiteloos meer klanten naar
je toe te trekken?
En hoe jij beter, krachtiger en meer ontspannen kunt verkopen?
Download dan nu tijdelijk deze gratis checklist voor moeiteloos meer
klanten.
In deze checklist deel ik 7 verkooptechnieken die je direct kunt toepassen
Ik kan je één ding beloven: Als de tips uit deze checklist gaat
toepassen, kan dit JOU morgen nieuwe klanten opleveren!
Liefs,
Lisette Tol
Businesscoach
PS Je reactie op dit artikel is welkom! Je kunt dat hieronder doen.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!